Alege spiritul de echipă! Aleargă la ștafetă.

Proba de maraton ștafetă este competiția ideală pentru cei care doresc să trăiască experiența de alergare de la Cluj-Napoca împreună cu prietenii, familia sau colegii de la birou.

Chiar dacă alergarea este un sport care se practică de obicei individual, populariatea în creștere a cursei de ștafetă ne demonstrează că tot mai multă lume descoperă spiritul de echipă. La maraton ștafetă presiunea psihologică și efortul cursei se împart la 4. Sentimentul de a face parte dintr-un grup care te încurajează la start și te așteaptă cu nerăbdare la schimbul de ștafetă, satisfacția de a fi alergat în timpul pe care ți l-ai propus sau bucuria de a vedea că unul dintre colegii de echipă recuperează un timp pierdut, toate se și înmulțesc cu 4, pentru că la Wizz Air Cluj-Napoca Marathon fiecare membru al echipei va alerga câte 10,55 km din cei 42 de km ai traseului.

Proba de maraton ștafetă este o ocazie perfectă pentru a-ți descoperi colegii și prietenii în altă ipostază. Cursa de maraton ștafetă poate fi atât un exercițiu de autocunoaștere cât și de cunoaștere a celor cu care faci echipă. Vei afla cum reacționează la presiune, cum se comportă într-un mediu nou, cum trăiesc o experiență fie ea satisfăcătoare sau mai puțin satisfăcătoare și dacă dau dovadă de fair play.

Fie că alegeți proba de maraton ștafetă pentru a vă distra împreună și pentru a experimenta atmosfera unui concurs de alergare de amploare, fie că doriți să urcați pe podium, iată câteva sfaturi utile pentru toate categoriile de participanți la ștafeta Wizz Air Cluj-Napoca Marathon:

Sfaturi de care să țineți cont la antrenamentul și pregătirea ștafetei:

1. Obiective: gândiți-vă de ce concurați. Vreți doar să vă bucurați de experiența de alergare sau vreți să obțineți cel mai bun timp? În funcție de acest răspuns veți afla cu cine este recomandat să faceți echipă.

2. Studiați topografia traseului. Traseul este plat sau prezintă diferențe de nivel? Un traseu cu o diferență mică de nivel vă poate da impresia că este mai ușor de abordat, însă lipsa variației de teren înseamnă că veți folosi aceleași grupe de mușchi pe tot parcusul alergării, așa cum este cazul la Wizz Air Cluj-Napoca Marathon. Ceea ce înseamnă că este bine să vă antrenați specific pentru cursa respectivă.

3. Bioritm. La ce ora din zi se va alerga? Țineți cont de faptul că bioritmul este diferit în diferite momente ale zilei. Dacă cursa se va desfășura dimineața, ca la Wizz Air Cluj-Napoca Marathon, ar fi ideal ca în săptămânile dinaintea concursului să vă antrenați în jurul orei 09:15, oră la care se va da startul probei la Cluj-Napoca.

4. Ritmul este important precum și timpii fiecărui membru al echipei. Stabiliți-vă 2 obiective de timp pentru fiecare membru al echipei: unul pentru situația în care alergați în condiții ideale și vă simțiți excelent, unul pentru cealaltă variantă. 🙂 Așa veți ști ce așteptări concrete puteți avea în ambele situații și vă veți putea pregăti mai bine mental pentru cursă.

5. Testați echipamentul. În ziua concursului este bine să nu faceți experimente. Alegați cu un echipament confortabil, pe care l-ați testat înainte. Nu este recomandat ca în ziua concursului să vă schimbați ceva atât de important precum pantofii de alergare.

6. Vizualizați succesul. Pregătirea mentală este la fel de importantă ca cea fizică. Seara înainte de culcare sau dimineața la trezire vizualizați traseul, alergarea și sosirea la final de traseu. Detaliile sunt importante, vă puteți imagina timpul pe care doriți să îl obțineți, bucuria colegilor de echipa și felicitările pe care le primiți. Poate chiar premierea și momentul în care urcați împreună pe podium. 🙂

Dacă ți-au plăcut sfaturile noastre, trimite-le și colegilor tăi cu un share. Iar dacă încă nu v-ați format echipa, dați sfoară în țară că vă căutați colegi și înscrieți-vă aici: http://maraton-cluj.ro/stafeta/

Ne vedem pe 9 aprilie la START!